Stand Up Paddle.

20170721151723_IMG_36631

Ik hou niet van water. Een meer, de zee of  een zwembad, het maakt me niet uit, ik vind het niet leuk en niet fijn.

In de zomer moet het wel zo warm zijn voordat ik in het water lig…Op vakantie in de zon lig ik meestal op m’n handdoekje en zit ik aan de kant met mijn benen in het water.

Maar…..

Afgelopen vakantie waren we een ochtend op het strand en daar zag ik supboards staan en mensen op het water die aan het suppen waren. Ik had het al eens vaker gezien in de grachten van Amersfoort of op televisie en het leek me wel wat….hoe gek ook voor mijn doen. Terug op de camping onze vakantievrienden enthousiast gemaakt en een week later zijn we gaan suppen!  In eerste instantie zag ik het natuurlijk niet zitten, het was niet heel warm en de zon verstopte zich steeds meer achter de wolken die dag. Maar he, niet zeuren Janine, jij wilde suppen, dus suppen zal je. Gelukkig kon ik me in een wetsuit hijsen, wat een gedoe en heel charmant, maar dat scheelt toch echt wel. Toen we met die beste jongeman bij de sups aankwamen vroeg hij of we meer boarden wilde gebruiken voor dezelfde prijs. Nou dat was geen gek aanbod dus 4 boards voor 4 volwassenen en 2 kinderen. Na wat uitleg over het hoe en wat gingen we de zee in.

Ik was natuurlijk van plan om helemaal niet te vallen en ben veilig op mijn knieën begonnen, tot ik de grootste golfslag voorbij was. Daarachter ging ik staan…..het lukt!!!! Als ik dreigde te vallen liet ik mij gewoon op mijn knieën vallen, alles beter dan in de zee.

Het staan ging steeds beter, maar de stroming was sterk, er stond veel wind, waardoor ook best een flinke golfslag, waardoor je snel bij de branding was en het veel moeite kostte om terug te gaan het diepe in.

20170721152232_IMG_36801

Natuurlijk ben ik wel in de zee gevallen, ik heb het gevoel van bang zijn te vallen losgelaten en ben ervoor gegaan. Dat geeft veel meer vrijheid en ik deed het voor de eerste keer, dus perfecte balans had ik zeker niet en moest ik ook niet van mezelf verwachten. Dat ideaalplaatje moest ik echt loslaten. Later kwam Noa bij mij op het board en heeft ook zij geprobeerd haar balans te vinden tijdens het staan. Terwijl ik In het water lag en de plank vasthield, lukte het ook haar steeds beter en werd ook zij steeds enthousiaster. De tijd ging snel en het was zo voorbij.

 

Ik heb mijn “angst” overwonnen , kreeg het aan de kant steenkoud, zag wit van het zout maar ik was gelukkig, ik was blij ik was enthousiast. Suppen is op de een of andere manier ontspannend, geeft rust. Ik ben nu zo enthousiast dat we nu opzoek gaan naar een eigen board om hier te kunnen suppen.

Janine en watersport….wie had dat ooit gedacht….

Ik kan niet wachten om op mijn eigen board te staan.

Een gedachte over “Stand Up Paddle.

Geef een reactie

