Prioriteiten stellen.

Prioriteiten stellen betekent keuzes maken.

Het schrijven van blogs is “belangrijk”,  maar niet urgent en kan morgen ook nog…of overmorgen. 

De juiste keuzes maken die voor mij goed voelen, vind ik soms nog een lastige klus.Nee zeggen daarom dus ook. Maar ik heb ondertussen geleerd dat nee zeggen tegen een ander, ja zeggen is tegen jezelf.

Waar liggen nu voor mij de echt belangrijke zaken?

Mijn gezin.

Dat is thuis, bij mijn gezin. Zij komen altijd op nummer 1. De laatste weken voor de zomervakantie lopen bij ons altijd over. De agenda puilt uit. Veel moet afgerond worden, er komen overal feestjes vandaan, de toetsen worden afgenomen op school, het sportseizoen is nog in volle gang en het afscheid van de juffen en slotdag komen dichtenbij. Ik vlieg van hot naar her,  maar echt alles met liefde en warmte voor mijn gezin.

Mijn familie.

Mijn prioriteit ligt ook bij mijn familie, waar op het moment ook het een en ander speelt rondom mijn opa en oma’s,  wat echt niet makkelijk is en waardoor ik het juist nu soms zo moeilijk vind dat ik niet in de buurt woon. Dat ik niet mijn ouders daarbij kan helpen en niet zomaar even een knuffel kan brengen. 

Mijn vrienden.

Mijn vrienden zijn daardoor juist heel belangrijk. Ik kan mijn verhaal kwijt of juist niet, afleiding krijgen. Mijn lieve vriendin staat klaar daar waar ze kan voor Noa als ik weer eens cursus heb of een andere verplichting na werktijd. En andersom natuurlijk ook. We helpen elkaar daar waar kan. Zo fijn om zo’n vriendin te hebben die dag en nacht voor me klaar staat. Die weet wanneer ik een schouder nodig heb en die zo goed kan luisteren, maar ik ook zo heerlijk mee kan lachen.

Één van mijn andere lieve vriendinnen gaat binnenkort trouwen en ik ben samen met een andere lieve vriendin getuige. En het is zo fijn om haar te zien stralen als ze het over de bruiloft heeft en het is zo fijn en gezellig om met zn drietjes bij elkaar te zitten om dingen door te nemen. Dat doet me zo goed.

Prioriteiten stellen.

Prioriteiten stellen dus…lastig keuzes soms, maar soms ligt het juist heel voor de hand. Wat minder weegave op mijn blog, het was niet makkelijk want vier elk klavertje gaat over geluk, geen groots en meeslepend leven. Mijn geluk, mijn klavertje, mijn eigen groots en meeslepend leven staat nu in het teken van mijn gezin en de mensen dicht bij mij waarvan ik niet alles openbaar wil stellen op internet. Soms zijn dingen echt privé. Daar geniet ik met volle teugen van. 

Geluk is prioriteiten stellen. 

Mijn geluk en het geluk van al die lieverds om mij heen.Mijn prioriteit ligt dus heel even niet bij mijn blog. Dat komt absoluut weer.

Maar voor nu, ben ik gelukkig dat ik Ja zeg tegen mijzelf.

5 gedachten over “Prioriteiten stellen.

  1. Voor nu wil ik even zegen dat je een topper bent aangezien je weet wat belangrijk is. En belangrijker nog dat je zoals je al zegt, ja zegt tegen jezelf. Ik vind het een lastige maar zeker een goede keuze als ik het zo lees. En terecht dat je niet alles wil delen op internet. Sommige dingen moet je ook lekker voor jezelf houden. Zorg goed voor jezelf en je familie en belangrijker nog.. Geniet!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

