Fruit infused water.

Citrus-fruit-infused-water-recipe-with-a-touch-of-mint

Weten jullie nog mijn blog Janine, drink genoeg water! ? Dat ik een fan-tas-tische app had gevonden? Dat ik echt meer water zou gaan drinken en echt zou zorgen dat ik die flesjes in de app zou vullen?

Ik vond dat toen heel leuk, echt wat voor mij , ik ging genoeg drinken en ik zou volhouden.

Dat heb ik ook gedaan, ik heb volgehouden, ik heb de flesjes gevuld, ik heb genoeg gedronken….een week ofzo…daarna “vergat” ik het, mijn flesje water bleef thuis op het aanrecht staan, ik vond het niet meer lekker en ik was het zat, ik vond het saai.

Dorstlesser.

Ik hou niet van frisdrank. Limonadesiroop vind ik wel lekker , maar ja, al die suikers he?! Ook niet heel bevorderend voor je lichaam en gezondheid en je krijgt er alleen maar meer dorst van…Groene ijsthee vind ik in de zomer een echte dorstlesser of zelfgemaakt ijsthee. ( daar zal ik ook nog eens een blog aan wijden) Dus opzoek naar een alternatief zonder suikers, calorieën en kleurstoffen. Of in ieder geval wat gezonder drinken maar minder saai dan water. Want genoeg en voldoende drinken moeten we namelijk wel.

Vorig jaar ontdekte ik de waterfles met fruit filter! Ik heb er veelvuldig gebruik van gemaakt en zelfs mijn dochter en man hebben zo’n fles aangeschaft.

Wat is dat nou precies?

In deze waterfles doe je water en in het filter kan je echt van alles doen! Je hebt dan water met een gezond smaakje. Fruitwater.

Maar mijn fles ging kapot, ik heb het nog een tijdje zonder filter in de fles gemaakt, maar dat vond ik minder fijn qua inschenken of drinken uit de fles, dus uiteindelijk “verwaterde” mijn idee, ik vergat steeds een nieuwe fles te kopen en ga zo maar door…ik kan daar zo laks in zijn.

Maar goed, op mijn werk heb ik een nieuwe fles met filter gekregen. Joepie. Ik zat gelijk weer boordevol ideeën en ik drink weer genoeg water, lekker water, fruitwater. In deze fles gaat ruim 800 ml water zonder gevuld filter. Het heeft een groot filter , waardoor ik lekker veel fruit in mijn water kan doen. Ik neem hem iedere dag mee naar het werk, ik werk 5 uur per dag, maar halverwege de ochtend vul ik hem nogmaals bij. Thuis snij ik nieuw fruit en maak ik een nieuwe fles fruit infused water. Na twee keer vullen met hetzelfde fruit , vind ik het persoonlijk minder lekker worden.

Verschillende smaken.

Ik vind het het lekkerst om veel te variëren, want zoals je wel verwacht van mij na het lezen van bovenstaande, vind ik het dan weer snel saai worden. Voorbeelden om te variëren zijn bijvoorbeeld: Komkommer, Appel, Watermeloen, Munt en Limoen, Citroen, Sinaasappel, Aardbeien, Bessen, Framboos en ga zo maar door, doe erin wat jou lekker lijkt en bij jou past. Op Pinterest staan echt enorm veel lekkere variaties om jouw water lekker en minder saai te maken.

Zelf vind ik komkommer en appel, citroen en munt, watermeloen en sinaasappel of verschillende soorten rood fruit met citroen erg lekker om te infusen. s’Morgens vind ik het erg lekker om een glas citroenwater te drinken. Dus de citroen die overblijft kan mooi in mijn infuser mee naar het werk.

Tip voor de warme zomerdagen:

Een ijsklontje erbij en dan heb je een heerlijk verkoelend drankje.

Ik hou dit nu al langer vol dan het drinken van saai water met een app die ik bij moet houden. Nu drink ik genoeg niet saai water, zonder gedoe van een app.

 

Een gedachte over “Fruit infused water.

Geef een reactie

