Recept: de lekkerste Pilaf!

 

Afgelopen week heb ik eindelijk zelf Pilaf gemaakt. Dit recept doet me aan vroeger denken

Ik heb dat voor het eerst gegeten bij tante Yvonne….jaren geleden, ik was nog een kind. Tante Yvonne woonde vroeger vlak naast ons in Vlissingen tot ze naar Limburg verhuisde.

Eens in de zoveel tijd ging ik met mijn ouders en broer naar Limburg om op visite te gaan en een van de dingen die ik me goed kan herinneren is dat we daar altijd zo lekker aten. Er kwam altijd iets bijzonders op tafel. Waaronder dus Pilaf.

Mijn ouders hebben het recept van haar over genomen en mijn vader maakte het dan ook af en toe klaar.

En nu was het mijn beurt om dit heerlijke recept uit te proberen en het was gelukt, het bracht me terug naar toen. Daarom wil ik het graag met jullie delen, want dit is de lekkerste Pilaf die er is!

Dit heb je nodig.(4 personen)

·    500 gr. Varkensvlees

·    Olijfolie

·    3 uien

·    1/2 paprika

·    4 eetlepels ketjap

·    2 theelepels sambal

·    2 blikjes tomatenpuree

·    1 literblijk perziken op siroop.

Werkwijze.

·    Snij het vlees in stukjes en braad het in een scheut olijfolie.

·    Snij de uien en de halve paprika en braad deze mee met het vlees.

·    Laat ondertussen de perziken uitlekken in een kom, want de siroop heb je straks weer nodig. Snij de perziken in stukjes.

·    Als vlees gaar is en de uien en paprika lekker gebakken voeg je de ketjap, sambal en tomatenpuree erbij en roer het door elkaar.

·    Voeg vervolgens de stukjes perzik toe.

·    Daarna beetje bij beetje wat siroop erbij, net zolang tot de saus nog net gebonden is.

Pilaf eet je met rijst.

Een lekkere frisse salade erbij maakt het helemaal af.

Eet smakelijk.(dit wordt smullen)

 

3 gedachten over “Recept: de lekkerste Pilaf!

Geef een reactie

