Brief voor mijn toekomstige ik.

 

Ik schrijf je deze brief terwijl ik nu 35 ben, bijna 36. Bijna van middelbare leeftijd, zullen we maar zeggen. Jij bent nu 59. Bijna 60. Nog 5 jaar werken, nog 6, nog 7? Momenteel is er veel te doen over de pensioenleeftijd.

Ik ben benieuwd hoe het jou is vergaan. Ik denk en geloof (en hoop!) dat je nog altijd gelukkig getrouwd bent met je lief. Al 34 jaar samen, afgelopen 9 februari, is het niet? En in de zomer al weer 30 jaar getrouwd.  Wat een mooie herinnering is dat. Jouw bruiloft. Als de dag van gisteren. Ik hoop in elk geval dat jullie het elk jaar in goede gezondheid samen mogen vieren.

En woon je nog in Amersfoort , of ben je terug naar Zeeland gegaan en heb je je gezin meegenomen? Je zei altijd: ‘Ik zeg nooit nooit!”

Op dit moment ben ik heel blij met mijn werk. Ik geniet ervan en kan me erin ontwikkelen. Ik weet natuurlijk niet hoe het leven er over 24 jaar uit ziet. Werk je nog steeds in het onderwijs? Of doe je iets anders? Je zei altijd dat je het een fijne baan vond, maar dat je ambitie daar , op die plek binnen de organisatie niet lag. Heb je je laten omscholen zoals je daar nu wel eens over droomt, of ben je gewoon doorgegroeid?.

Hoe is het met je dochter? Ik heb altijd gedacht dat ze wel zal gaan studeren en haar eigen boontjes kan doppen. Misschien is ze wel gaan reizen. Dat zie ik haar namelijk ook nog wel doen , eigenlijk. De wereld zien. Lijkt me geweldig! Ik ben ook zo nieuwsgierig welke studie ze uiteindelijk heeft gekozen. Ze wil nu stewardess worden. Als ze maar iets heeft gekozen waar ze zich goed bij voelt en waar ze een leuke boterham op de plank kan leggen. Ze lijkt op jou. Vind je niet? Ze is nu…. 32 denk ik? Misschien ben je dan wel al oma?! Wie weet! Dat is nu wel een wens van mij.

Nu ik dit schrijf ben ik gelukkig, gelukkig met de mensen om mij heen. Misschien verlang ik later wel terug naar deze jaren waarin ik mij om vele dingen druk kan maken. (je kent me, altijd druk maken om kleine dingen.)

Ik wil dat je opstaat met een lach en gaat slapen met lach. Ik hoop dat alle problemen die er nu zijn en die er ooit geweest zijn niet meer relevant zijn. Ik hoop dat je om je heen en naar jezelf zal kijken en dat je denkt ‘Ik ben gelukkig.’ Ik hoop dat je een plek hebt die je je thuis kan noemen. De tijd vliegt voorbij en je hebt maar één leven, dus zorg ervoor dat je het geleefd hebt. Dat je het gevierd hebt. Onthoudt dat het nooit te laat is voor iets. Leer een taal, schrijf dat boek. Of is dat al af? Wat het ook is, je bent er nooit te oud voor. You are a dreamer, but you are not the onely one!
Zorg ervoor dat je speciaal en apart blijft. Dicht bij je eigen ik, met alles  wat jou jouw mooie jij maakt.


En ik hoop dat wij samen, later, op een mooi en liefdevol leven terug kunnen kijken, vol hoogtepunten, waar wij ons dan nog om zullen verbazen, en dieptepunten die ons sterker hebben gemaakt dan ooit te voren en ons maken tot de vrouw die jij nu bent.

Oh, en nog één ding: ik hoop dat je leeft, in alle betekenissen van het woord.

6 gedachten over “Brief voor mijn toekomstige ik.

  1. Deze staat ook in mijn bucket list! Nu heb ik al een goed voorbeeld, wat leuk! Erg benieuwd hoe het over een aantal jaar is wanneer je dit weer terug gaat lezen!:)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

