Kipsalon…gezonder dan kapsalon.

 

Ik zoek regelmatig op Pinterest naar leuke ideeën,  outfits en natuurlijk naar lekkere, makkelijke, maar vooral gezonde recepten voor mijn gezin. Ik ben geen keukenprinses, zal ik ook nooit worden, dus hoe simpeler hoe beter.

Afgelopen najaar kwam ik een recept tegen van Kipsalon. Dit is een gezondere versie op de kapsalon…lekkerder en nog eens culinair verantwoord ook.

Hier thuis is deze variant een echte hit en we waren ook een beetje verrast dat het zo lekker is! Ik maak dit regelmatig klaar en elke keer is het een succes! 

Daarom deel ik dit recept graag met jullie.

Dit heb je nodig:

– kipfiletblokjes
– kipkruiden
– aardappelkrieltjes
– sla
– tomaat
– komkommer
– geraspte kaas
– olijfolie
– knoflooksaus

  • Kruid de kipfiletblokjes met de kipkruiden, doe hier twee eetlepels olie door en meng het even met een lepel.
  • Bak vervolgens de aardappelschijfjes in olie.Tegelijkertijd bak je in een andere pan de kipblokjes gaar.
  • Nu leg je de aardappelschijfjes op de bodem van de ovenschaal en daar leg je de kip bovenop.
  • Nog wat geraspte kaas eroverheen en hij kan in de oven! Een kwartiertje op 220 graden is genoeg. Wanneer de kaas lekker gesmolten is kan het uit de oven.
  • Snij je de komkommer, sla en tomaat.
  • Nadat je de kipsalon uit de oven hebt gehaald doe je er wat knoflooksaus overheen.
  • Daar bovenop de sla, tomaat en komkommer en je kipsalon is klaar!

Lekker, makkelijk, gezond, goedkoop en ideaal voor kinderen.
Eet smakelijk.

3 gedachten over “Kipsalon…gezonder dan kapsalon.

Geef een reactie

