Stamppot met spitskool, mosterd en roomkaas.

Zoals ik al beschreven had in mijn blog Stamppot it is!! , ben ik gek op stamppotten en kan je me er voor wakker maken! Het liefst eet ik in de winter zo vaak mogelijk stamppot. Nu is het buiten niet heel koud, maar wel heel guur met wind en regen.

Ook van spitskool kan je een heerlijke stamppot maken. De stamppot is makkelijk, snel, goedkoop en lekker,daarom ga ik het recept met jullie delen.

 

Dit recept is voor ongeveer 3 personen ( 2 , bij grote eters).

 

 

Stamppot met spitskool, mosterd en roomkaas

 

Voorbereiden

5 minuten

Bereiding

25 minuten

Totaal

30 minuten

 

Porties: 2-3

Ingrediënten:

·         750 gram geschilde aardappels

·         75 gram spekreepjes

·         300 gram gesneden spitskool

·         1 ui, gesnipperd

·         75 gram roomkaas (ik gebruikte Monchou)

·         50 ml melk

·         1 flinke eetlepel grove mosterd

Bereiden:

1.    Kook de aardappels goed gaar in water met wat zout

2.    Verhit intussen een klein beetje boter in een hapjespan of wok en bak de spekreepjes hierin tot ze knapperig zijn

3.    Neem de spekreepjes met een schuimspaan uit de pan en laat op een velletje keukenpapier uitlekken

4.    Bak in het spekvet de spitskool met de ui tot de kool zacht en gaar is (ca. 8 – 10 minuten)

5.    Verwarm de melk 1 minuut op 600 Watt in de magnetron

6.    Giet de aardappels af. Voeg de melk, roomkaas en mosterd toe en stamp tot puree. Gebruik eventueel een houten lepel om de roomkaas en mosterd goed door de puree te mengen.

7.    Voeg de gebakken spitskool en ui toe en roer door de puree

8.    Breng op smaak met peper en zout en serveer met de gebakken spekreepjes

 

Eet smakelijk!!!!

 

Geef een reactie

