Mijn poëziealbum.

img_20170216_140246_291
Mijn allereerste gedichtje in mijn album van mijn vader.

Tijdens het opruimen laatst kwam ik mijn poëziealbums weer tegen. Ik bladerde door de albums en ging in gedachte weer terug naar mijn kindertijd.

 

Je “poesiealbum”, zoals je dat noemde, is een dierbaar bezit. Wat was het spannend als ik mijn album aan iemand had gegeven om er een gedichtje in te schrijven. Zat er een zelfgemaakte tekening bij of een mooi plaatje…

Mijn poëziealbum kreeg ik toen ik 6 jaar was en mijn vader is de eerste die er in geschreven heeft. Op 15 juli 1987.( zie bovenste foto)

Daarna mijn moeder:

img_20170216_140223_002
Gedichtje van mijn moeder.

 

Toen ik het versje van mijn overleden opa zag , kreeg ik toch wel een beetje kippenvel.

img_20170216_140403_209
Gedichtje van mijn overleden opa.

En natuurlijk mijn lieve oma, opa en oma.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Dit zijn zomaar 6 berichtjes uit mijn album , maar wel mijn dierbaarste berichtjes.In die tijd was het een simpel versje, maar nu heel dierbaar en voor mij geschreven , ik koester ze.

Niet alleen deze berichtjes, maar alle berichtjes natuurlijk, van ooms en tantes tot vriendinnetjes en vriendjes klasgenootjes, meesters en juffen, buren en mensen waarvan ik nu niet meer weet wie het zijn.( dat moet ik eens aan mijn ouders vragen).

Ik heb 2 albums vol, het laatste gedichtje is een frans gedichtje en dateert uit maart 1994.

Een bijzonder handgeschreven aandenken.

6 gedachten over “Mijn poëziealbum.

  1. Dit moet je bijhouden. Het wordt met de jaren waardevoller. Mooi beschreven, deed aan mijn eerste poëzieboekje denken. Ik dacht dat het enkel in mijn jonge tijd in de mode was, zoals wij het noemen. Mooie dingen blijven bestaan.
    Vriendelijke groetjes.

    Liked by 1 persoon

    1. Ach dat is eeuwig zonde zeg! Zulke tastbare herinneringen.
      Ik zie het nu ook met de vriendenboekjes die rond gaan op school.
      Die van mijn dochter is ook een keer kwijt geweest, nieuwe gekocht en na paar maanden had ze er 2. Sindsdien noteer ik waar haar boekje is.

      Like

Geef een reactie

