Warme truiendag 2017

img_20170209_163045_674
warmetruiendag. 10 februari 2017

‘De groenste energie is de energie die je niet gebruikt!’

Met deze gedachte wordt er elk jaar een Warmetruiendag georganiseerd door Greenchoice en Klimaatverbond. Deze dag is bedoeld om mensen bewust te maken over wat ze zelf gemakkelijk kunnen doen om energie te besparen. En één van die dingen (die we zelf makkelijk kunnen doen) is het aantrekken van een warme trui. Hierdoor kunnen we de kachel lager zetten dan we gewend zijn. Volgens de organisatie van de Warmetruiendag besparen we dan gemiddeld zo’n 6% energie! Dus waar wacht je nog op?

Of ik mee doe met warme truiendag?

Op mijn werk is het 365 dagen per jaar Warme Truiendag. Ook in de zomer draag ik een colbert of een vestje over m’n shirtje heen. Als ik dan klaar ben werken op een warme dag,  koop ik tegen een muur van warmte op als ik buitrn stap. Vaak draag ik meerdere lagen kleren en ik heb altijd een sjaal bij me. Truien waar bijna een compleet schaap in is verwerkt: ik kan niet zonder! Ik hoop eerlijk gezegd niet dat ze de temperatuur vandaag nog verder naar beneden gooien! Maar thuis laat ik de verwarming vanmiddag uit en trek ik desnoods nog een vest aan en duik lekker op de bank met een warm kopje thee.

Overigens laat ik wel vaker de verwarming uit , het verschilt een beetje als ik s’morgens  opsta,of ik hem een tikkie geef om de kilte uit huis te halen, maar vaak vind ik dat weer zonde omdat we toch met een uur weer weg zijn.In de middag na mijn werk ben ik vaak druk en hoeft de verwarming niet aan en in de avond kruip ik onder mijn dekentje lekker op de bank.

Ik ben best een voorstander van dit soort dingen, alleen is het jammer dat het voor vandaag een hype en het trending wordt in de (sociale) media ,maar morgen gooit iedereen die verwarming weer omhoog.

Datzelfde geldt voor een heleboel andere goed bedoelde initiatieven, dat is voor heel veel mensen eventjes leuk, want iedereen vind dat leuk, maar als het weer voorbij is,  is men het massaal vergeten!

Jammer….

Voor vandaag houd ik mijn lekkere warme trui aan en voor morgen….dan trekken we weer een schone warme trui uit de kast, of iets anders maar dan leuk met laagjes om het niet koud te krijgen.

 

 

6 gedachten over “Warme truiendag 2017

Geef een reactie

