Mijn allergrootste wens.

16685476
Pinnawela Elephant Orphanage, Sri Lanka  http://www.panoramio.com/photo/16685476

 

Pinnawela is een kleine plaats aan de Ma Oya rivier. Het dorp staat volledig in het teken van olifanten , want hier staat het Olifantenweeshuis. Het olifantenweeshuis vangt eerder gevangen olifanten, olifanten met een handicap en verstoten olifanten op.
Dat olifanten centraal staan in Pinnawala blijkt ook wel uit de op 1.500m verder gelegen park van Millennium Elephant Foundation. In tegenstelling tot het commerciële olifantenweeshuis, wordt de Millenium Elephant Foundation grotendeels gerund door vrijwilligers, waarbij het belang van de olifant voorop staat. En daar ben ik zo blij mee!

Pinnawala Elephant Orphanage

Het idee om daar te lopen en te zorgen voor de meest prachtige dieren. Om babyolifantjes de fles te geven,  Het idee om mee te gaan als ze ‘in bad’ gaan, om ze van zo dichtbij te zien en ze te mogen aanraken, om die hard werkende vrijwilligers te laten weten dat ik hun werk zo waardeer en hun te steunen in hun onwijs prachtige werk…..ZUCHT….WAUW…..
Weet je…ik kan niet vertellen waarom deze wens zo groot en waar die vandaan komt, waarom ik dat zo graag wil, maar ik vind olifanten zo machtig mooi! Beeldschoon eigenlijk!
En dan het idee dat er mensen zijn die ze bruut  afslachten, voor Ivoor. Ik kan daar niet bij, ik word daar boos om  , ik word daar verdrietig van. Ik kan daar met mijn verstand gewoon niet bij. Waarom???
Een van mijn andere dromen was, ja je leest het goed, was! om op een olifant door de jungle te gaan. Wiegen in zo’n bakje , op een olifant, door de jungle….mooier kon ik het me niet voorstellen.
Maar nu heb ik een andere voorstelling van mijn droom en dat is zonder de olifanten rit door de jungle…Olifanten mogen namelijk “maar”  100 kilo tillen/ dragen op hun rug en aangezien alleen zo’n bakje waar ik dan in zou zitten al zeker 50 kilo weegt, weiger ik om deze droom langer te dromen en ooit uit te laten komen. Want met mij erbij in dan bakje gaan we zeker over de 100 kilo heen en als ik dan met mijn gezin ga of met andere mensen erbij, gaan we over de 200 kilo. Dit weiger ik dus ook te doen!! Vandaar het dat het rijden op een olifant een droom WAS!
Nu is het mijn droom dat olifanten niet meer op die manier een toeristische trekpleister zijn!
En wat ik al zei; in het weeshuis is alles in belang van de olifanten dus dit gebeurd niet in de weeshuizen voor olifanten. Dus mijn droom om daarheen te gaan is en blijft zo.
Wat is jouw ultieme droom?
Geef een reactie

