Janine, drink genoeg water!

 

img_20170206_140159_564
me&my best friend

Oke, ik ben dus heel slecht in ‘genoeg drinken’ op een dag. Als ik er niet op let is het zo eind van de middag en heb ik nog lang niet genoeg gedronken. In de avond heb ik dan enorme dorst en merk ik het aan mijn lichaam. Ik krijg last van mijn nek en hoofd. Tuurlijk weet ik dat ik genoeg moet drinken, maar pffff….het lukt mij gewoon niet en ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms ook gewoon geen tijd voor maak.

Een klein watertekort kan al leiden tot duizeligheid, hoofdpijn, vermoeidheid en een verminderde concentratie. In totaal heb je elke dag 1,5 tot 2 liter vocht nodig. Dit zijn bijvoorbeeld 3 tot 4 flesjes spa. Klink weinig zo hè?

Ik heb mijzelf een doel opgelegd voor 3 liter extra per dag, dus dat flesje water is gonna be my best friend. Het enige nadeel is, dat ik het gevoel heb dat ik het water recht in mijn blaas giet, want ik blijf lopen naar het toilet.

Een aantal dingen hebben mij echt geholpen om elke dag genoeg te drinken.  Ik ga jullie er meer over vertellen:

🍀 Flesje water van 0,5 liter overal mee naartoe nemen. Ik vind het heerlijk om  verse citroen,munt, komkommer of sinaasappel in het water te doen. Dat maakt het minder ‘saai’.

🍀 De app Waterlogged helpt mij hier enorm goed bij. Hier kan je namelijk invoeren hoeveel je per dag drinkt. En eigenlijk ga je dan een soort wedstrijdje met jezelf aan, want  je moet en zal de fles vol hebben!  Ik heb de app ingericht op alleen water, de rest vul ik niet in. Ik heb ook om de 3 uur een reminder gezet om water te drinken. Elke keer als ik mijn 500 ml flesje leeg heb gedronken, vul ik mijn flesje in de app bij.

🍀 De dag beginnen met een glas water. Ik doe er limoen of citroen in. Zet er bijvoorbeeld s’avonds een op je nachtkastje en drink hem ’s ochtends gelijk leeg. Omdat je een hele nacht niks drinkt is het belangrijk om direct wat te drinken als je wakker wordt.

🍀Mocht het met deze tips nog niet lukken om genoeg water te drinken, zet dan  ieder halfuur/uur je wekker met een herinnering dat je een glas water moet drinken. Zo leer je het jezelf aan om genoeg te drinken. Ook zonder app.

screenshot_20170206-131025
Waterlogged

 

7 gedachten over “Janine, drink genoeg water!

  1. Ik heb hier ook grote nood aan, aan voldoende water drinken. Doe ik het niet, merk ik meteen het verschil. Ik neem gewoonlijk zo’n fles mee die ik dan goed in het zicht voor mij zet en verplicht mezelf om een halve fles in de voor- en een halve in de namiddag te drinken. Tegenwoordig bestaan er ook vele watersoorten met een smaakje, die zijn ook wel lekker vind ik…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

