Zeeuws meisje

 

vlissingen_wapen.svg_.png
Het wapen van Vlissingen.

Geboren en getogen in Zeeland,  op mijn 26ste verhuist naar de grote stad Amersfoort voor de liefde. Zeker in de zomer mis ik Zeeland, mis ik Vlissingen.

Vlissingen, mijn geboortestad, de stad waar ik volwassen ben geworden, de stad aan de zee, met haar mooie boulevard, gezellige restaurantjes, het windorgel tussen het Nollestrand en het badstrand, waar je de grote schepen bijna aan kan raken, waar je uit je jas waait bij een flinke zuidwester en waar je een duik in de zee kan nemen en je voeten verbrandt aan het hete zand in de zomer.

De stad waarin leerde lopen en fietsen, waar ik naar school ging en vriendinnen leerde kennen, waar ik verliefd werd op mn eerste vriendje en waar ik ook liefdesverdriet kende. De stad van Michiel de Ruijter, het Arsenaal, de Leeuwentrap, de haven en bevrijdingsfestival.De stad waar ik de Kermis nog leuk vond en ik standaard naar de vuurwerkshow ging in de zomer, waar ik midden in de nacht vuurwerk keek dat vanaf zee werd afgestoken aan het einde van de nachtmarkt aan de boulevard.Waar ik in de haven bij de sluizen sprong, waar we met de boot over gingen naar Breskens om daar een dag op het strand te chillen.De stad waarin ik mijn eerste baantje had, waar ik studeerde, waar ik voor het eerst uit ging en waar ik voor het eerst dronken werd.Waar ik na het stappen een broodje shoarma at en met de Hooibus naar de Hooizolder ging om daar de nacht door te dansen tot mijn voeten zeer deden.

De stad uit mijn jeugd vol herinneringen,  nog altijd mijn thuis.

Met regelmaat ga ik naar Zeeland terug, naar Vlissingen, naar huis. Mijn ouders, broers, oma en opa&oma wonen daar.  We proberen meestal als we er zijn even naar de boulevard te gaan om te wandelen, schelpen te zoeken, uit te waaien,  krabben te vangen of voor die heerlijke frisse duik in de zomer.

Heel bijzonder om daar, waar ik volwassen ben geworden,  te lopen met onze dochter en haar te vertellen over wat ik allemaal deed en hoe ik het het vond toen ik haar leeftijd had.

Wie weet…..ooit….

Ik zeg nooit nooit!

6 gedachten over “Zeeuws meisje

Geef een reactie

