Kleine chef

kleine-chef
 Een duikbril op tijdens uien snijden: Perfecte oplossing tegen tranende ogen! ( tip: Albert Hein)

Echt elk kind kan je wel helpen in de keuken. Van simpel husselen tot het (bijna) helemaal zelf bereiden van een gerecht en alles ertussenin. Voor je het weet heb je een kleine chef in huis! Bijkomend voordeel: kinderen die nu leren koken kunnen later zelf makkelijker een gezonde maaltijd op tafel zetten.

Het is inmiddels bewezen dat wanneer je kinderen meehelpen in de keuken, de kans groter is dat ze zelf ook hun maaltijd opeten. Maar het is ook hartstikke leuk om met je kinderen de keuken in te gaan! Voor jou en voor je kinderen.

Mijn dochter van 8 vind het geweldig om koekjes en cake te bakken, maar ook om mee te helpen met het avondeten. En ik word daar ook heel blij van. Want op die manier leert zij niet alleen voor zichzelf te koken, maar hij leert ook over de verschillende ingrediënten en wat deze met je doen. Hele gesprekken hebben we tijdens deze activiteit. Niet alleen over hoe leuk het op school was of hoe makkelijk/moeilijk de citotoets was, maar dus ook over eten! En laten ze op school nou net bezig geweest zijn met de schijf van vijf en  dus kan zij mij ook nog wel wat vertellen en heeft het koken voor nu nog net wat meer interesse bij haar. Wat mij betreft zou iedereen moeten koken met kinderen!

Toegegeven, ik ben niet dol op koken, en een keukenprinses ben ik ook niet, maar zo saampjes keutelen, kletsen en snijden en bakken vind ik dan wel heel gezellig en het motiveert mij zeker om het koken minder als een noodzakelijk kwaad te zien.

4 gedachten over “Kleine chef

  1. Toen mijn dochter die leeftijd had vond ze dat ook allemaal heel fijn. Samen cake bakken, heerlijk! Nu genieten we van andere dingen samen in onze moeder-dochter momentjes. Geniet er van! En de schijf van vijf, daar ga ik toch maar eens naar op zoek.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

