Het vergeten kind

hartenhuisje
Hartenhuisje Het vergeten kind

Bron: Het vergeten kind

Teken net al ik de petitie,zodat kinderen in de opvang de juiste zorg krijgen.

Het Vergeten Kind zet zich in om het welzijn van deze beschadigde kinderen structureel te verbeteren. Op verschillende manieren. We hebben aandacht voor hun situatie waardoor ze een stem krijgen en hun verhaal kunnen doen. We knappen sobere leefruimtes en gaan met een activiteitenprogramma langs opvangplekken om de kinderen te laten genieten en ontspannen en hun talenten te laten ontwikkelen. Door het aanbieden van uitjes en vakanties waarin ze de mogelijkheid krijgen hun zorgen opzij te zetten. En tot slot voeren we continue een lobby om de schrijnende problematiek van de vergeten kinderen op de agenda te krijgen van beleidsmakers. Kortom: we doen er alles aan een beetje geluk toe te voegen aan het leven van deze kwetsbare kinderen.

Hang net als ik een Hartenhuisje op jouw raam!

Naast het tekenen van de petitie, kun je je betrokkenheid ook tonen door een Hartenhuisje op jouw raam te hangen. Daarmee laat je net als duizenden andere Nederlanders zien dat jij ieder kind een veilig en liefdevol thuis gunt!

 

 

Kleine strijder

 

Gebroken hart

Mijn hart breekt als ik denk aan al die kinderen die opgroeien in onzekerheid en met zoveel verdriet in dat kleine lijfje. Ik kan me er niks bij voorstellen, hoe het moet voelen voor hen. Ik ben blij en dankbaar dat ik zelf een warme en veilige jeugd heb gehad. Dat ik onze dochter een goede basis mee kan geven. En omdat ik het zo goed heb, wil ik wat doen voor die kindjes die het niet zo goed hebben. Daarom heb ik net de petitie getekend voor het Vergeten Kind.

Week van het Vergeten Kind

Elk jaar vindt van 29 januari t/m 4 februari de Week van het Vergeten Kind plaats. In deze week wordt extra aandacht gevraagd voor de vergeten kinderen. Ik vind het een heel mooi initiatief dat ik ook volledig steun.

Print

 

“Elk kind heeft het recht om gezien en gehoord te worden. Elk kind heeft het recht om te lachen en een fijne jeugd te hebben.”

Geef een reactie

